KOMMUNIKÁCIÓ, KÖZVÉLEMÉNY, MÉDIA

2025/2. szám

 


 

 

TABLE OF CONTENTS

 

SPECIAL ISSUE: RELIGION AND COMMUNICATION: EXPERIENCE,
COMMUNITY, MEDIA


Mónika Andok: EDITORIAL INTRODUCTION

1

Rita Glózer - Miklós Hornyák: MEDIATING SYNODALITY
Stakeholders and Social Media Engagement in the Hungarian-speaking Catholic Sphere

3

Márta Korpics - István Béres: EXPLORING OFFLINE AND ONLINE RELIGIOUS IDENTITY IN TRADITION-ORIENTED RELIGIOUS COMMUNITIES

33

Bálint Duráczky - Szilvia Nyüsti - Fruzsina Mikó: FROM MISSION TO MARKETING: HOW REFORMED PRIMARY SCHOOLS COMMUNICATE THEIR VALUE PROPOSITION

47

Réka Szilárdi: BRAND UP! - MARKETING STRATEGIES FOR RELIGIOUS EXPERIENCES

67

Zoltán Rajki - Mónika Andok - András Radetzky - Dóra Szilczl: USE OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE TOOLS AND APPLICATIONS AMONG ECCLESIASTICAL JOURNALISTS

77

 

BOOK REVIEW


Glózer Rita: NYITVA HAGYOTT ÉG. Vallás és medialitás kérdéseiről
(Lázár Kovács Ákos: Vallás és társadalom a médiában. Budapest, Gondolat Kiadó, 2025.)

97

Szilvia Berekméry: ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN JOURNALISM: CHANGING THE NEWS
(Tony Silvia: Artificial Intelligence in Journalism: Changing the News. McFarland&Company, Inc., Publishers Jefferson, North Carolina, 2025.)

101