Bodó Teodóra: Tőzsdei kommunikáció, társadalmi nyilvánosság, cégérték
(2008.10.13) c. témafelvető előadására
[Batta Barnabás], [Beszedics Otília], [Bokor Tamás], [Czékus Jób], [Csiszér Annamária], [Fellner Zoltán Ákos], [Füredi Gábor], [Görözdi Dóra], [Herendy Csilla], [Huszár Orsolya], [Jankovich Krisztina], [Juhász Ibolya], [Kató Linda], [Kéri Rita], [Koltai Andrea], [Kriskó Edina], [Mihalik Judit], [Molnár Bálint], [Mucsi Eszter], [Myat Kornél], [Nagy Károly Zsolt], [Nagy Nóra], [Rácz Judit], [Rajkó Andrea], [Szentesi Balázs], [Szépe Orsolya], [Török Judit], [Vízler András], [Wild Judit],
Aktuális, a jelenlegi hangsúlyosabb makropolitikai és makrogazdasági kérdésekkel is szorosan összekapcsolódó problémát érint Bodó Teodóra disszertáció tervezete, melyben egy jól összehangolt logika mentén alakítja ki a szerző gyakorlatias szemléletű álláspontját és a munka alapját is jelentő hipotézisét, mely szerint:
1. a tőzsdei jelenléttel nő a cég szakmai ismertsége
2. erősödik az adott márkanév és ezzel egyidejűleg nő a cég és a termék iránti társadalmi bizalom
Ha pusztán a célirányos marketing
szempontjából vizsgáljuk a jelzett kérdést, akkor egy pragmatikusabb, szűkebb
szemlélet mentén természetesen semmilyen kivetnivaló nincsen a dolgozat irányában;
a hangsúlyosabb nyilvánosságbeli jelenlét, a megjelenő cikkek és - pozitív hangvételű
- elemzések a megfelelő, közismert szabályozásokkal és belső etikai kérdésekkel
együtt nagyobb átláthatóságot és ezzel egyidejűleg jobb beazonosíthatóságot
és kiemeltebb figyelmet, hitelességet is jelenthetnek az adott gazdasági szereplőnek.
Viszont érdemes lenne arra is komolyabb figyelmet szentelni, hogy a társadalmi
kommunikációnak még milyen fontos aktorai válhatnak fontos szereplővé a bizalmi
légkör megteremtésében és a kellő marketingérték biztosításában. Ezért lenne
fontos megvizsgálni egy szélesebb társadalomelméleti kontextusban is a kérdést
- és ennek megfelelően pontosabban elhatárolni az egyes szereplőket.
Tehát egy leíró kommunikáció- és marketingelméleti keretben, illetve egy absztraktabb
társadalomelméleti váz mentén fel lehetne vázolni a lehetséges kommunikációs
összefonódásokat, melyben hangsúlyos elemmé válhat a média, a politika és a
civilszféra tőzsdére gyakorolt hatása is, illetve összeségében a társadalom
tőzsdére vonatkozó bizalmi indexe - mely a leíró kereteken felül természetesen
további kvantitatív és kvalitatív kutatásokat is igényelne a témában.
A téma hangsúlyosabb társadalmi relevanciáit is kidomborítva érdemes lenne tehát
szélesebb kommunikációs kontextusba helyezni az adott kérdést és egy normatívnak
tekintett, lecsupaszított gazdasági- és marketing logikai modell alkalmazása
helyett megvizsgálni a tőzsdei kommunikáció irányait befolyásoló, a témafelvetőbe
dolgozatba, és előadásba nem érintett egyéb aktorokat, illetve ezek lehetséges
visszahatását a tőzsde megítélésére, mely a dolgozat alapját jelentő marketingkommunikációs
hipotézisnek is alaposabb alátámasztást nyújthatna. Én a jelzett plussz feladatok
elvégzését követően szűkíteném tehát a kérdést arra a kvantitatív és kvalitatív
elemeket magában foglaló összehasonlító elemzési módszerre, ami a tőzsdén jelen
lévő gazdasági szereplő marketinges előnyét mérné - de természetesen így a kérdés
is már más hangúlyokat kaphatna.
A munka egy szélesebb perspektívába helyezve így rendkívül izgalmas és sokoldalú összefüggéseket mutathatna fel gazdaság, sikeres tőzsdei külső PR, illetve média közt, mely feladathoz sok sikert kívánok.
[vissza a listához] [vissza a lap tetejére]